Sider

tirsdag den 16. juli 2013

Vaniljeskyr med jordbærpuré - og den søde tand

Jeg har simpelthen så meget lyst til lakrids i dag. Indtil videre har jeg ikke indtaget noget slik. Men hvis jeg havde været i nærheden af en pose lakridser, var jeg nok faldet i. Det må jeg vidst ærligt erkende.

Her til eftermiddag besluttede jeg mig for at gå en tur i gemmerne, og se om jeg lå inde med noget, der kunne dulme den søde tand. Jeg fandt noget skyr, som jeg blandede lidt vaniljepulver i. Skyren blev toppen af en hjemmelavet jordbærpuré, som jeg lavede ved at tø nogle frosne jordbær en smule op i mikrobølgeovnen og herefter blende dem med en stavblender. Jeg smagte puréen til med en smule sukrin. Og det smagte altså bedre end det ser ud til på billedet. ;-)

Vaniljeskyr med jordbærpuré

Desværre har det ikke gjort tricket. Og jeg overvejer derfor, om jeg lige skal hoppe et smut ned i slikparadiset og købe lakridser for en 10'er.Det er uden tvivl fordelen ved ikke at have slik hjemme. Hvis jeg virkelig vil have det, er jeg også nødt til at gå ned efter det. Og oftest er det i sig selv nok til, at jeg ikke spiser slik, fordi jeg er for doven til at gå ned i byen bare for det.

Jeg mistænker i øvrigt min morgenmad for at have boostet sliktrangen. Da der var lidt lavvande i køleskabet, stod den på kulhydratrig blåbærgrød med mandler og kanel. Det smagte godt, men altså... blodsukkeret har været lettere ustabilt i dagens løb. Ih.

Blåbærgrød med hakkede mandler og kanel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar