Sider

søndag den 7. juli 2013

Ost ost ost

Jeg er den største fan af OST! I alle afskygninger - lige bortset fra skimmeloste, må jeg så erkende. Men ellers. Revet ost, skivet ost, brieost, mozarella ost - UH. Hvis der er ost er jeg glad.

Det kom vidst også til udtryk i går. Startede dagen med en lækker morgenmad bestående af spejlæg, som endte sublime, da jeg smeltede noget revet rød cheddar over og stegte det sprødt. Osten, der er sprødstegt sammen med de salte æg. Ååååh, det er gudespise.


Spejlæg med urtesalt og rød cheddar

Til aftensmad skulle jeg lige have brugt resterne af cheddarosten. Så den blev blandet i en omelet. Omeletten blev desuden toppet med det sidste, og vendt så det blev sprødt. Lækkert og cremet. Jeg var i himlen!

Aftenen blev brugt på at snacke. I mere ost. Frisk mozarella med basilikumblade. Ærligt, det er noget af det bedste jeg ved. Kunne leve af den ost. Tror jeg skal have det liggende fast i mit køleskab i den næste uge, nu hvor jeg ikke må spise slik. Det er perfekt til at erstatte slikket. Lækkert. Glæder mig faktisk lidt til at gå amok i det. En lille smule flovt måske. Men gud, hvor er det godt.

Nå, ikke mere om ost!

I dag skal jeg forresten ud at løbe den første tur for at følge mit træningsprogram. Spændende! Så det kan I glæde jer til at høre mere om... Sko og tøj er i hvert fald fundet frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar