Sider

søndag den 14. juli 2013

Den Grønne Mil

Jeg går normalt forholdsvist tidligt i seng. Så en af fordelene ved at have ferie er, at jeg ikke behøver at tænke på sengetider. Det giver jo mulighed for at få set nogle af de gode film, der trods alt bliver vist i fjernsynet fra tid til anden. Jeg er ikke et film-menneske. Ikke forstået på den måde, at jeg ikke kan lide at se film. For det kan jeg virkelig godt. Der er bare tit hvor jeg ikke har tålmodigheden til det. Jeg skal lidt være i det rigtige humør. Og så skal det være en film der fanger mig. Men det der med bare at sætte en film på er jeg ret dårlig til. Nå, det var et sidespring. Det jeg ville frem til var, at jeg her til aften stødte ind i en film, jeg ikke har set tidligere. Men som jeg alligevel besluttede mig til at se. Det var TV2, der sendte Den Grønne Mil. Jah, jeg er sikkert totalt last mover hvad den film angår eftersom den er fra 1999. Men det skal altså ikke forhindre mig i, at udtrykke min begejstring for filmen. Hold nu op, den var god synes jeg. Jeg er nok også ret hurtigt solgt, da Tom Hanks var med. Han er nok en af mine absolut yndlings skuespillere. Han har bare en ro over sig, som jeg virkelig godt kan lide. I hvert fald blev jeg trofast siddende og så filmen fra start til slut. Eneste lille smuttur var da jeg gik ud i køkkenet for at finde noget at snacke i. Det blev til nogle ristede og saltede græskarkerner og en kop the. I min verden, er det et klart godkendt-tegn.

For lige at vende tilbage til Tom Hanks. Min absolutte yndlingsfilm er Saving Private Ryan. Og gæt hvem der også har en hovedrolle der? Ja, korrekt - det er nemlig Mr. Hanks. Okay, det havde nok også været en favoritfilm alligevel, eftersom krigsfilm generelt har en tendens til at fænge. Hm, det er faktisk ved at være noget tid siden jeg sidst har set den. Jeg tror, at den kommer på i morgen aften. Ja, det må være planen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar