Sider

tirsdag den 2. juli 2013

Portobellosvampe med fyld af peberfrugt

Da jeg var nede og handle i sidste uge, stødte jeg ind i de lækreste portobello champignoner. Det er ikke en grøntsag, jeg nogensinde har købt før, men de stod bare der og bad mig putte dem i kurven. Så jeg gav efter for fristelsen og bød dem velkommen i mit køleskab. Tænkte at jeg sikkert nok kunne finde på noget, at bruge dem til.

Lidt research på Google, fortalte mig, at fyldte portobellosvampe åbenbart er et hit. Så det var hvad, jeg besluttede mig til at lave. Jeg fandt dog ikke nogen opskrift der lige klikkede, da de skulle gå som en som en sen morgenmad. Derfor åbnede jeg køleskabet, hev lidt forskellige ingredienser ud og biksede et fyld sammen. Succes - det tror jeg nok lige. Især fordi fyldet jo kan varieres i det uendelige. Det er helt sikkert ikke sidste gang, at portobellosvampene har fået lov at flytte ind i mit køleskab.

Portobellosvampe med fyld af peberfrugt
3 portobellosvampe
Rapsolie
½ rødløg
1 fed hvidløg
½ gul peberfrugt
1 tomat
Revet parmesanost
Rosmarin
Salt
Peber

Rens portobellosvampene. Vrik stokken fri og gem den til fyldet. Snit rødløg og hvidløg fint og svits det til løgene er klare. Tilsæt herefter finthakket peberfrugt og stokke. Udkern tomaterne, hak resten af tomaten fint og tilsæt det til resten af fyldet. Krydr fyldet med rosmarin, salt og peber.

Kom en smule parmesanost i fyldet. Læg fyld i hver svamp. Top med revet parmesanost.

Giv svampene 10 - 15 minutter i en 200 grader varm ovn (varmluft).

Portobellosvampe med fyld af peberfrugt

Portobellosvampe med fyld af peberfrugt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar