Sider

mandag den 22. april 2013

Når man sulter

Følelsen af at sulte. Sådan har jeg virkelig haft det i dag. Det vil sige – min krop har ikke ligefrem registreret al den mad jeg har spist. Og det har været meget. Det startede allerede fra morgenstunden. Spiste noget skyr med ymerdrys. Da jeg mødte ind på arbejdet var jeg allerede ved at dø af sult igen. Så måtte jeg spise en pære. Var stadig sulten. Et æble. Stadig sulten. En banan. Følte stadig et stort, sort, tomt hul. Et stykke knækbrød med skinkeost. Det hjalp. Klokken var bare kun 11, da jeg var klar til at skylle det hele ned med en ordentlig omgang frokost. Klarede dog at holde ud til klokken 11.30. Der spiste jeg rester fra aftensmaden i går. Og et stykke rugbrød med skinkeost. Efter frokost var længtes jeg voldsomt efter noget sødt. Nogen der sagde at 3. dagen skulle være mindre hård? Hell no. Den har været værst. Kæmpede nogle timer. Forsøgte at stille sukkerlysten med en mørk kernebolle. Heller ikke det hjalp. Til sidst gav jeg efter. Eller næsten i hvert fald. Spiste en Isis Free Lækkerbar (til information er det sådan en müslibar-lignende ting uden sukker).  Og drak en coca cola zero. Og tyggede noget sukkerfrit lakridstyggegummi. Og spiste et par boller mere. Til gengæld lykkedes det mig så også at slå min sult ihjel. Til sidst. Da klokken var 16.30. Imponerende. Imens vi skrev projekt spiste jeg en salat med cremefraichedressing  (oh noes), feta (mere oh noehs), oliven (lidt oh noehs), kylling og bacon (meget oh noehs). Og drak en zero mere. Men i det mindste holdt jeg mig fra sukker og hvidt brød. Håber ikke jeg er lige så sulten igen i morgen. Så ved jeg ikke hvad jeg gør. For selv om jeg ikke har spist slik, og jeg godt ved, at man må starte et sted, så har jeg indtaget lige så mange kalorier i dag, som jeg havde gjort hvis det var slik jeg havde guffet. På den anden side havde jeg nok bare spist slikket oveni alt det andet, når nu jeg har været så sulten.

Oplever I nogensinde dage, hvor I bare skal have så meget mad indenbords? ... hvis ja, ved I så hvorfor? Og har I nogle gode råd til hvad man kan gøre, når man har det sådan?

Forresten, så er der et delmål igen i dag. Ja, det der med at gøre tingene i meget små og overskuelig intervaller har altså vist sig at virke bedre for mig. Tror at det er den psykologiske detalje i, at jeg i princippet bare kan spise slik på onsdag, hvis jeg vælger at mit delmål for den dag ikke skal være at undlade slikket. Det gør det bare lettere for mig, og jeg har ikke lige så ondt af mig selv, som hvis jeg sagde "først på fredag". Men i bund og grund er det vel også hvad dette projekt går ud på. At finde ud af hvilke trick der virker for mig for at jeg lever sundere. Way to go!


Dagens redning: Zero! Billedet er fundet på tumblr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar