Sider

mandag den 15. april 2013

En forårsmandag

Fantastisk vejr! Dét kan vist godt kategoriseres som forårsvejr. Langt om længe!

Derfor er det jo perfekt, at mine fine nye sommerkjoler endelig er kommet! Nu varer det forhåbentligt ikke alt for længe før de kan luftes. Især denne her synes jeg er såååå fin og sommerlig:



Og så er det vist tid til den hårde del! Jeg har kæmpet en indre kamp i dag. Det har været så hårdt. Hele den her livsstilsændring er meget sværere end jeg havde troet. I dag gik det sådan set super godt lige indtil der kom en kage-mail rundt. Forsøgte at overbevise mig selv om, at jeg slet ikke skulle ind og kigge på kagen. Havde en samtale med mig selv, der forløb nogenlunde sådan her: ”Rygrad, Julie. Rygrad. Det lovede du dig selv, at du ville have. At det skulle være slut. Kage. Kage. Hm. Jeg kan vel godt kigge på den.  Okay, nu går jeg derind. Tager bare et lille stykke. Et bitte stykke. Ej, der skal også være nok til, at jeg kan smage det..” Så må i selv gætte jer til, hvordan den kamp endte. Men det var en god kage, så meget kan jeg da sige.

Resten af dagens måltider har egentlig været helt i orden:

Havregryn med mandler til morgenmad. En banan og en nupobar med blåbærsmag til formiddag. Et stykke rugbrød med laks, et groft stykke franskbrød med ost og en avocado til frokost. Kagen skal I nok slippe for at høre mere om. En bolle med ost som sen eftermiddagsmad. Og aftensmaden var lidt af et eksperiment. Vi har hygget med projekt her til aften (ja, vi hygger os altså når vi skriver projekt – eller forsøger i hvert fald på det), så jeg kom lidt senere hjem end normalt, og havde på forhånd besluttet at afprøve en ny opskrift – nemlig denne her: Bønne og æblesalat. Dertil spiste jeg kyllingefilet med pesto, feta, soltørrede tomater og bresola. Det var faktisk, hvad man kan kalde en succes. Så et lille klap på skulderen synes jeg alligevel godt, at jeg kan give mig selv. På trods af den forbandede kagesvupser.



Motion kan jeg dog ikke prale af at have fået i dag, så den roman må I undvære.

I må have en fortsat god forårsaften – jeg håber at I nyder det ligeså meget som jeg selv!

4 kommentarer:

  1. Det kan være rigtig svært og stå for fristelserne. Men har overbevist mig selv om, at det altså ikke gør noget, at synde engang imellem :-)

    Forresten, ritig fin kjole!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret - føler det bare lidt som et nederlag, at jeg har SÅ svært ved at holde mig fra de søde sager. Det er øvbøv!

      - og taaak! :)

      Slet
  2. Så lige blåbær? Den kan jeg ikke lide men mandel og tranebær mmm;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er nu også selv ganske glad for den med tranebær! Yummi in my tummy! :D

      Slet