Sider

lørdag den 6. april 2013

En beslutning om madplan

Som jeg nævnte i forgårs er jeg ikke altid helt god til at planlægge mine måltider frem i tiden. Jeg er meget impulsiv hvad det angår, og kan pludselig få en vild lyst til at spise noget, der ikke er planlagt – og miste lysten fuldstændigt til det jeg har planlagt. For at løse det problem, og for at forsøge at holde mit blodsukker lidt mere stabilt, har jeg besluttet mig for, at forsøge at planlægge mit liv ned til mindste detalje den næste uge – hvert et måltid og træningsomgang er noteret. Og missionen? Den er naturligvis at overholde det til punkt og prikke! Så here it comes:

Søndag:
  • Morgenmad: 250 g cultura balance+ yoghurt, speltflakes fra urtekram og ananas
  • Mellemmåltid: En appelsin, 15 mandler og en chai latte.
  • Frokost: 1 skive rugbrød m. ørredmousse og 1-2 gulerødder.
  • Mellemmåltid: Knækbrød med ost, peberfrugtstave og ananas.
  • Aftensmad: Pandestegt aubergine og squash samt 1 skive rugbrød m. ørredmousse.
  • Mellemmåltid: Evt. en riskiks.
Motion: Evt. 20 min. løb

Mandag:
  • Morgenmad: 250 g cultura balance+ yoghurt, ymerdrys og et æble.
  • Mellemmåltid: 1-2 gulerødder, 15 mandler og en cafe latte.
  • Frokost: 1 skive rugbrød m. røget laks og en gulerod.
  • Mellemmåltid: Knækbrød med tre skiver spegepølse og ananas.
  • Aftensmad: 2 skiver rugbrød med spegepølse.
  • Mellemmåltid: Et stykke frugt efter eget valg.
Tirsdag
  • Morgenmad: 200 g skyr, ymerdrys og en banan.
  • Mellemmåltid: 3 riskiks, 15 mandler og et æble.
  • Frokost: 1 skive rugbrød m. røget laks og en gulerod.
  • Mellemmåltid: Knækbrød med ost og et stykke frugt efter eget valg.
  • Aftensmad: Omelet med 1 skive rugbrød og evt. en avocado.
  • Mellemmåltid: En chai latte og en gulerod.
Motion: Gåtur på mindst 20 min.

Onsdag
  • Morgenmad: 200 g skyr, branflakes fra urtekram, en halv banan og en cafe latte.
  • Mellemmåltid: 2 riskiks, en halv banan, 15 mandler og en chai latte.
  • Frokost: 1 skive rugbrød m. varmrøget laks og 2 gulerødder.
  • Mellemmåltid: Knækbrød med ost og lidt melon.
  • Aftensmad: 2 skiver rugbrød med en avocado og en gulerod.
  • Mellemmåltid: En chai latte og et æble.
Torsdag
  • Morgenmad: 250 g skyr, speltflakes fra urtekram, et æble og en cafe latte.
  • Mellemmåltid: 3 riskiks, 15 mandler og to gulerødder.
  • Frokost: Spiser ude.
  • Mellemmåltid: Knækbrød med ost og lidt melon (kan evt. springes over)
  • Aftensmad: Kyllingelår med bulgursalat.
  • Mellemmåltid: Evt. en gulerod.
Fredag
  • Morgenmad: 200 g skyr, ymerdrys og et æble.
  • Mellemmåltid: Et knækbrød med ost og 15 mandler.
  • Frokost: 1 skive rugbrød med et æg, en tomat og en peberfrugt.
  • Mellemmåltid: 2 gulerødder og en banan
  • Aftensmad: 2 skiver rugbrød med valgfrit pålæg, en avocado og en tomat.
  • Mellemmåltid: En chat latte og en appelsin.
Motion: 20 min. løb


Ingen kommentarer:

Send en kommentar