Sider

torsdag den 4. april 2013

Tilbage på sporet

Det er faktisk endt som en god dag i dag!

Min morgen startede ellers noget stresset. Skulle møde tidligere end normalt, og ville gerne kunne sove så længe det nu engang var muligt. Jeg er overhovedet ikke et A-menneske, så når mit ur ringer om morgenen ligner jeg mest af alt en zombie. Jeg er den største fan af min snooze-knap. Og jeg ved godt, at man slet ikke burde bruge snooze, fordi det ødelægger ens søvn. Men jeg har bare svært ved at komme op til overfladen når jeg sover. Det jeg vil frem til er, at jeg selvfølgelig endte med at stå op i sidste øjeblik, så jeg nåede ikke morgenmaden.

Da jeg ankom til kontoret klokken 7 gik det egentlig meget fint. Men et par timer senere endte jeg med at gå på tanken for at købe en bolle. Uheldigvis havde de kun nogle meget hvide udgaver af slagsene, men det måtte jeg jo tage med!

Den sene morgenmad betød, at jeg først var sulten ved en 13-tiden, så der fik jeg indtaget en salat. Slet ikke dårligt, hvis jeg selv skal sige det. Og hvad der er endnu bedre, er at jeg spiste jordbær til min eftermiddagssnack. Det er altså bare lækkert.

Til aftensmad afprøvede jeg en ny opskrift, som jeg fandt på slankedoktor.dk. Til retten spiste vi hjemmelavede ovnkartofler og råkost af gulerødder, æbler, rosiner og lidt hakkede mandler. Guf!
Og lige en detalje: har formået at holde mig fra at spise slik i dag! Det synes jeg selv er ret godt gået, de sidste par mislykkede dage taget i betragtning.

Har efterhånden indset, at det der med at leve sundt ikke er let, når nu jeg er så mad-, kage-, slik-, og alt-muligt-andet-glad. Så føler virkelig at jeg skal arbejde for det. Det kommer vist til at ske gennem meget små skridt.


Nu hvor jeg har forsøgt at leve sundt i en uges tid, har jeg fundet ud af hvor mine problemområder er. De følger her.

Det svære:
  • Slikket kalder højlydt mit navn når klokken er 13 og indtil jeg giver efter.
  • Det er nødvendigt at tænke "langt" frem i tiden - alle måltider skal planlægges.
  • Har svært ved at være sund, når jeg er på arbejde.
  • At finde tid/overskud til at træne.
  • At holde motivationen, især når jeg er træt og dermed lettere giver efter.
  • At spise "små" portioner.
What to do?
  • Skal fokusere på at have noget sundt at snacke i stående på mit bord efter frokost.
  • Skal fastsætte en dag om ugen hvor jeg skal træne - dagen kan variere fra uge til uge.
  • Skal nøjes med at tage én portion mad - og ikke fylde op.
  • For ikke at gå sur i det, skal jeg prøve mindst en ny opskrift om ugen (enten morgenmad/snacks/frokost/aftensmad)
Kylling/pasta salat - frokost

Eftermiddagsjordbær

Kylling på porrebund - aftensmad

Råkostsalat - aftensmad


Ingen kommentarer:

Send en kommentar