Sider

mandag den 17. juni 2013

Omeletpandekage med kanel

I dag bevægede jeg mig ud en ny morgenmad: omeletpandekage med kanel. Det var virkelig velsmagende og mættende. Og så var det hurtigt at lave, hvilket gør det til en realistisk del af mine ret travle morgener. Er nemlig elendig til at stå op om morgenen, så ender altid med at løbe rundt og stresse, for at komme ud ad døren til tiden. Og så er der altså bare ikke tid til at stå og bikse det helt store sammen. Det er jo i forbindelse med morgenmaden, at jeg hurtigst kan spare noget tid.

Opskrift på omeletpandekagen:
2 æg
1 spsk. mandelmel
1 tsk. kokosmel
1 tsk. kanel
1 tsk. kærgården steg og bag (eller andet fedtstof)

Pisk æggene sammen med en gaffel. Tilføj mandelmel, kokosmel og kanel. Pisk/rør blandingen godt sammen. Steg omeletpandekagen i fedtstoffet på en lille pande ved middelvarme til den er færdig. Det tog mig ca. 4-5 min.

Voila - så er der sund morgenmad.

Opskriften er fundet på Madbanditten.dk


Omeletpandekage med kanel og tørrede abrikoser
Omeletpandekage med kanel og tørrede abrikoser

I morges havde jeg dog masser af tid, da jeg vågnede op med feber. Deprimerende, ikke sandt? Det er heldigvis blevet bedre i løbet af dagen. Til frokost var jeg dog ikke rigtigt sulten. Jeg havde en Nupo Meal Replacement Shake i køleskabet, som jeg valgte at kaste mig over. Det lykkedes mig dog kun at drikke halvdelen af den og spise en gulerod. Og min mave føltes proppet. Som havde jeg kastet mig over et mega måltid. Hen på eftermiddagen begyndte jeg dog at være lidt sulten, så jeg lavede mig et spejlæg og nogle saltmandler. 

I denne uge har jeg desuden en plan om, at introducere motion i mit liv. Mere specifikt skal jeg røre mig 20 - 30 minutter om dagen. Det behøver ikke at være højintensitet, det kan sagtens være en gåtur eller en cykeltur. Bare for at få lidt gang i kroppen.

Jeg håber virkelig, at jeg kan overholde min plan. Men helt ærligt. 20 minutter burde være til at klare. Især når jeg jo bare kan stå af bussen et stop før normalt. Det svarer nogenlunde til de 20 minutter. Peanuts. Eller hvad man nu skal sige. For det bliver det jo med garanti ikke.

Over and out.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar