Sider

onsdag den 19. juni 2013

Den perfekte snack: saltmandler

Som I måske har gættet efterhånden, er jeg ret begejstret for mandler. De smager godt, mætter godt og er fulde af gode fedtstoffer. Men det der med bare at spise dem kan godt blive lidt ensformigt i længden. Derfor er et godt alternativ saltmandler. De fungerer bare super godt som snack, og så er de lette at have med på farten.

Jeg tror ikke, at jeg laver mine saltmandler på nogen speciel anderledes måde end alle andre. Men I får da lige opskriften alligevel.

Saltmandler
200 g. mandler
2 dl. vand
½ spsk. salt

Kog vand og salt op på panden. Tilsæt mandlerne. Lad vandet koge helt væk. Når dette er gjort sættes mandlerne i en 150-170 grader varm ovn (varmluft) i ca. 15. min eller indtil mandlerne er hvide af saltet.

Hvis du ikke er så god til alt det salt, kan du også sagtens bruge mindre end ½ spsk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar