Sider

søndag den 2. juni 2013

Kageglad

Så er der gået endnu en uge. Den har været travl. Og proppet med usunde madvarer. Alt i alt en større katastrofe i projekt sund livstil. Ren Tjernobyl. I korte træk har den stået på pizza og andet fastfood. Hvidt brød. Pasta i store mængder. Is. Kage af flere omgange. Og slik i voldsomme mængder.

I går var jeg til farvel-fest hos noget familie, der skal flytte til Canada. Efter maden blev dette lækre kagebord kreeret:


Billedet er lånt fra en anden deltager i går
Det var virkelig nogle gode kager, som mit kageglade hjerte naturligvis ikke kunne takke nej til. Det er længe siden, jeg har fået SÅ god kage. 

Jeg havde egentlig lidt planlagt, at jeg skulle være sund igen allerede fra i dag. Og at jeg derudover skulle lave absolut ingenting, andet end at rende rundt i joggintøj og slappe af. Frede tog dog til bageren efter morgenbrød, og jeg fik derfor både spist brød og en lækker kanelsnegl. Ved en 10-tiden tog Frede hjem for at hellige sig eksamenslæsning, og jeg var efter 20 minutter ved at kede mig ihjel over bare at sidde hjemme og trone i sofaen. Men jeg havde stadig bare lyst til at slappe helt af. Lidt af et dilemma! Løsningen blev en kort cykeltur hjem til mine forældre med en god bog under armen. Så var der i det mindste nogle mennesker i nærheden samtidig med at jeg kunne praktisere afslapning på højt niveau. På vej hjem igen endte jeg et smut forbi slikbutikken (som efter min mening stadig er verdens bedste) og købte mig fattig i slik for 24 kr. Så sundhed kan jeg ikke prale af. Men som jeg skrev tidligere på ugen er jeg tilbage i en god rutine igen fra i morgen. Så kan det være, at min krop bliver lidt gladere igen. Har I nogle gode råd/erfaringer med at komme tilbage i en god rutine efter en meget stejl rutsjetur?

Nu vil jeg nyde min sidste usunde dag med hvad jeg nu kan finde af usunde madvarer i gemmerne. Håber at I formår at være mere fornuftige/viljestærke end jeg er! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar