Sider

onsdag den 22. maj 2013

Motion, motion

I må snart være trætte af at høre mig sige det her, men nu kommer den igen: Jeg skal i gang med at motionere.

Suk. Regnorm. Jeg ved det godt.

Jeg har altid - og jeg understreger - altid hadet at dyrke motion. Nogle bryder sig ikke om det, men gør det alligevel. Jeg hader og har altid hadet det. Det er hårdt. Det er trættende. Og jeg er i møg dårlig form. Jeg mangler motivation. Og vejledning. Jeg bryder mig ikke om, at folk ser mig dyrke motion. Det er simpelthen pinligt, at både kondition og alt andet sejler. Og så keder det mig. Har forsøgt at komme i gang af flere omgange. Men det holder aldrig særligt længe. Jeg burde nok finde mig en personlig træner. En der ved, hvad der foregår, og som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at se resultater Og som kan holde mig lidt i ørerne. Hvis jeg føler mig forpligtet til noget (og får dårlig samvittighed over alt lade være) er det som regel en motivationsfaktor. At kunne se fremgang. At realisere sine mål. Noget der ikke rigtigt er lykkedes for mig på motionssiden nogensinde før. Men de er dyre, de der personlige trænere. Så det er udelukket. Jeg har virkelig mange gode (læs: dårlige) undskyldninger for, hvorfor jeg skal lade være. Egentlig ville jeg gerne have konditionen i gang. Ja, bare så den rent faktisk er til stede. Før jeg begynder på noget som helst andet. Men igen: det keder mig. Løbebånd, motionscykler.  Boring. Virkelig kedeligt. Det kan sagtens være, at jeg kunne finde noget, der kunne forbedre konditionen. Ved bare ikke hvad. Ikke nu. Suk. Og så er vi igen ude i, at folk ville se i hvor dårlig form jeg er. Og en ting er, at jeg sagtens kan sige det. Tror bare ikke helt folk ved i HVOR dårlig form jeg er. Det er slemt. Rigtigt slemt.

Jeg må i tænkeboks. Finde ud af hvad jeg kan gøre. Det tror jeg, at min krop vil blive glad for. I sidste ende i hvert fald. Men det er nu hårdt. Og trættende. Det der motion.


Det her er forresten et selvportræt af mig på en løbetur...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar