Sider

mandag den 13. maj 2013

Crunchy Nøddedrys - en let dessert!

Som jeg nævnte i et tidligere indlæg, har jeg lavet noget crunchy nøddedrys til at gøre min skyr lidt mere interessant at spise til morgenmad. I dag forsøgte jeg at drysse det på. Det er super lækkert, men bare lige sødt nok til at bruge som morgenmadsdrys efter min smag. Til gengæld vil det være perfekt til et mellemmåltid, når den søde tand gør opmærksom på sig selv. Så helt spild har det ikke været - slet ikke når det kun tager 10 minutter at lave. Man hakker nogle mandler, hasselnødder og cashewnødder groft, rister dem på en pande sammen med hørfrø og kanel og til sidst hældes noget sukrin over. Når sukrinen er smeltet, skal nøddedrysset bare køle af på et stykke bagepapir. Voila! Det er da lige til at overskue, ikke?





Jeg skal jo til at fokusere lidt mere på at spise de rigtige madvarer. Det er kørt lidt af sporet de sidste par uger. Faktisk lidt mere end lidt. Men nu er motivationen ved at være tilbage. Det vil forhåbentligt gøre det lidt mere overskueligt at være sund. Det er i hvert fald mit håb.

Jeg vil også i gang med at realisere mit mål om at kunne løbe 3 km. uden at holde gå-pauser. For træningsnørderne (sorry...) lyder det jo sikkert af ingenting. Men jeg kan ikke løbe 3 km. uden pauser undervejs på nuværende tidspunkt, og det skal være slut prut finale med det! Tror at jeg skal til, at sætte to dage af om ugen, hvor der skal løbes ligegyldigt hvad. Det må være måden at gøre det på.


Fundet på tumblr
Motivation!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar