Sider

torsdag den 9. maj 2013

Kristi Himmelfartsdag

Helligdage er nu en dejlig opfindelse! Min er blevet brugt på såvel praktiske gøremål som hygge.

Formiddagen indeholdt den praktiske del. Synes min lejlighed trængte til en hovedrengøring - så jeg har skuret, skrubbet, vasket, rykket møbler og genstande ud fra vægge og alt hvad man ellers kan forestille sig. Det er nu altid rart, når det er overstået!

Her til eftermiddag kom min søster forbi til noget tøsehygge - med sladder, film og god mad. Vi lavede minifarsbrød (opskrift her) - og de var virkelig vellykkede. De smagte simpelthen bare skønt. Vi brugte dog salvie fremfor estragon, da vi ikke kunne få fat i det.

Her til aften satte vi Sherlock Holmes på - personligt synes jeg, det er virkeligt gode film. Det er film, der bare kan ses igen og igen. Sammen med vores film nød vi en hjemmelavet smoothie bestående af kiwi, banan, lime og æblejuice. YUM!

I dag har jeg altså spist:

Morgenmad: 150 g. skyr, 80 g. banan og 10 mandler.
Frokost: Salat med soyastegt tofu.
Eftermiddag: Nellie Dellies.
Aftensmad: Minifarsbrød, pestopasta, blomkål og sukkerærter.
Aften: Kiwi-smoothie.




  







Er som nævnt i mit tidligere indlæg (En fitness-udfordring) er jeg påbegyndt en squats-challenge. Hold op det har været hårdt! Måtte droppe at lave de angivede squats på 3. dagen, da mine muskler var helt færdige, og det gjorde alt for ondt at komme ned i knæ (læs: ikke muligt). Det samme gjaldt i går, selv om det var blevet mærkbart bedre. I dag kan jeg stadig mærke mine ben, men de er uden tvivl squat-klar!

De dage hvor jeg ikke har lavet squats har jeg i stedet gået nogle gode ture for at holde gang i benene. Det hjalp lidt, når de blev gennemvarme, selvom jeg stadig måtte humpe. Men jeg bliver jo nødt til at starte et sted - og så må jeg ellers bare bide smerten i mig og lytte til min krop.

Billeder fra gåturene - nogle er fra parken, som jeg bor ved siden af andre er fra Hareskoven.








   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar