Sider

tirsdag den 21. maj 2013

En enkelt Dumle

Så er jeg jo i gang med at spise endnu færre kulhydrater. Indtil videre må jeg erkende, at det ikke er så vellykket. I dag har jeg nemlig både spist Nellie Dellies ... og en Dumlekaramel. Fail. Men åh hvor var det en god karamel. Hold nu op, den smagte godt.

Egentlig har det slet ikke været en god mad dag i dag. Kom alt for sent op, så fik hverken fikset snacks eller noget andet - hvilket jo endte med at være en mindre katastrofe, da sulten meldte sig. Især fordi jeg heller ikke fik en rigtig morgenmad - tog en skive kernebrød og en skive ost med, som jeg spiste op ad formiddagen. Så jeg manglede virkelig en bund, og maven føltes som et stort sort hul.

Da jeg stadig var voldsomt sulten til aften, fordi jeg kun fik slik til eftermiddag, fik jeg også spist for meget. Dumt. Så dumt. Øv. I det mindste var det god mad. Lavede en svensk pølseret uden kartofler. Den bestod i stedet af knoldselleri, squash, champignon og selvfølgelig løg, skinkeschnitzler og kyllingepølser. Dertil spiste jeg en skive kernebrød. Det smagte bare super godt, selv om jeg ærligt talt savnede kartoflerne lidt. Men det er nok fordi jeg generelt er begyndt at savne mine kartofler og pasta. 

Det kom også til udtryk i går. Vågnede med den vildeste lyst til at spiste et stort, hvidt, sukkerfyldt rundstykke. Så fik jeg lyst til at spise kartoffelmos. Og til sidst meldte trangen til noget sødt sin ankomst. Det var virkelig en indre kamp. Især fordi jeg sad og læste til eksamen og allermest havde lyst til at hyggesnacke i noget.  Det lykkedes mig dog overraskende nok at lade kulhydraterne helt være. Noget af en bedrift hvis I spørger mig.

Var da også lidt kreativ. Da jeg stadig havde lyst til søde sager ristede jeg nogle mandler med kanel og sukrin. Det smagte virkelig godt! Virkelig et godt alternativ til at spise slik. Det er ikke sidste gang, jeg benytter det trick. Faktisk tror jeg, at jeg skal havde lidt flere her til aften. Det har jeg lige besluttet mig for...

Nu vil jeg stirre lidt ind i flimmerkassen inden det i morgen står på mere eksamenslæsning. I må have en god aften! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar