Sider

tirsdag den 14. maj 2013

"Aubergine Burger"-aftensmad


WUHU!!! Succes!! Næsten…

I dag har jeg været super sund, lige bortset fra de 50 g. Nellie Dellies, som jeg tyrede indenbords i eftermiddags. Ved egentlig ikke engang hvorfor det lige var, at jeg spiste så mange, for havde et eller andet sted fået nok efter et par stykker. Det indså jeg desværre bare først, da jeg havde spist en masse. Suk – det er den der dårlige vane med bare at putte i munden fordi mine hænder ”keder sig”. Ja, jeg har egentlig ikke nogen bedre beskrivelse af det end det. Men det er i hvert fald blevet end voldsomt dårlig vane.

Aftensmaden i dag var lidt af et eksperiment. I søndags sad jeg og så lidt Go’ Morgen Danmark på TV2. Der var madblogger Julie Karla (www.juliekarla.dk) på besøg – og hun lavede Aubergine Burgere (se opskrift HER). Og det blev min aftensmad i dag. Super lækkert, og et godt alternativ til at bruge almindelige burgerboller.

Ud over det, der står i opskriften, brugte jeg også blødstegte rødløg og agurk i burgerne, hørfrø og sesamfrø i stedet for blot sesamfrø, og så kom der lidt skyr i guacamolen. Desuden puttede jeg en smule basilikumpesto i. Total succes!

Jeg serverede en grøntsagsblanding (fra frost) til - men den må i undvære billede af, så spændende er det nemlig heller ikke... 



Lige for at vende tilbage til Julie Karlas madblog - så er det altså virkelig en blog, der er værd at følge. Super lækre opskrifter, der er lige til at gå til. Bliver virkelig inspireret, når jeg kigger på det mad hun laver. Så jeg kan kun foreslå jer, at kigge forbi der.

God aften til jer alle! :)


1 kommentar:

  1. Hej Julie,
    Tak for dine søde ord og den ser super god ud din burger, og god ide med pesto!
    Kærlig hilsen
    Julie Karla

    SvarSlet