Sider

søndag den 19. maj 2013

Måltider - uge 20

Tirsdag
  • Morgenmad: 100 g. skyr med 10 g. mandler og et blødkogt æg.
  • Mellemmåltid: En lille gulerod, en halv gul peberfrugt, 20 g. mandler og en latte.
  • Frokost: Salat med 3 frikadeller.
  • Mellemmåltid: 60 g. Nellie Dellies, 20 g. mandler og 2 gulerødder.
  • Aftensmad: Aubergine Burger med grøntsagsblanding.
  • Mellemmåltid: 100 g. skyr med 3 spsk. crunchy nøddedrys.
Onsdag
  • Morgenmad: 100 g. skyr med 10 g. mandler og et blødkogt æg.
  • Mellemmåltid: En rød peberfrugt, 2 gulerødder og 10 g. mandler.
  • Frokost: Salat, bladselleri, en tomat, hytteost og 3 frikadeller.
  • Mellemmåltid: 90 g. Nellie Dellies, en cola zero (25 cl), 2 gulerødder og 40. g mandler.
  • Aftensmad: Pastaret fra pizzariaet med pasta, skinke, bacon og flødesauce.
Torsdag
  • Morgenmad: 175 g. skyr og 13 g. mandler og en latte.
  • Mellemmåltid: 40 g. mandler og en kop the.
  • Frokost: Salat af gulerod, agurk, ærter, bladselleri, avocado, tun, hytteost samt en smule avocadoolie.
  • Mellemmåltid: En avocado og stor skefuld hytteost, en halv magnum-is samt en latte.
  • Aftensmad: Salat med dressing og 2 fiskefiletter fra pizzariaet.
  • Mellemmåltid: 150 g. skyr med 4 spsk. crunchy nøddedrys.
Frokost - torsdag
Fredag
  • Morgenmad: 100 g. skyr og et blødkogt æg.
  • Mellemmåltid: En gul peberfrugt, 55 g. mandler og en latte.
  • Frokost: Salat af gulerod, agurk, ærter, bladselleri, tomat, røget laks og hytteost.
  • Mellemmåltid: 2 gulerødder og 100 g. skyr med crunchy nøddedrys.
  • Aftensmad: 225 g. laks krydret med salt, peber og dild, majs vendt i lidt olivenolie og salt samt en smule salat.
  • Mellemmåltid: En kop cheasy koldskål uden tilsat sukker.
Frokost - fredag
Aftensmad - fredag
Lørdag
  • Morgenmad: 100 g. skyr og et blødkogt æg.
  • Mellemmåltid: En chai latte og 50 g. mandler.
  • Frokost: 2 fiskefiletter fra pizzariaet (der var også salat til, men det var jeg for mæt til at spise).
  • Mellemmåltid: En stor skål cheasy koldskål uden tilsat sukker samt sukkerfri lakridser.
  • Aftensmad: Squashlasagne med citron-ricotta (dog lavet med bresaola i stedet for parmaskinke) samt kernebrød med smør og ost.
  • Mellemmåltid: Nellie Dellies og gajoler
Søndag
  • Morgenmad: 2 skiver kernebrød med ost og en kop the.
  • Mellemmåltid: 40 g. mandler og en kop the.
  • Frokost: En skive kernebrød, et æg, 2 skiver bresaola, en avocado, cherrytomater og agurk.
  • Mellemmåltid: Nellie Dellies, gajoler og en chai latte.
  • Aftensmad: Ærter vendt i lidt olivenolie og salt, dampet spidskål og ricotta med basilikum og chilipulver.
  • Mellemmåltid: En skive kernebrød med ost.
Frokost - søndag
Aftensmad - søndag
Kort om ugen der gik
Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg (kan læses her) har jeg i denne uge forsøgt at leve med et lavere indtag af kulhydrater end normalt. I kan sikkert se, at det ikke er fordi kulhydrater er forsvundet helt - der har været indtag af koldskål, sukkerfrit slik, is, fiskefiletter og pasta, for at nævne noget. Kulhydrater og dårlige fedtstoffer, som jeg er overbevist om, at min krop gerne havde været foruden.

Det skyldes til dels, at jeg stadig har svært ved at styre min søde tand, omend det faktisk er blevet lettere med et mere stabilt blodsukker, og dels at der i ugen har været en del overarbejde, som jeg ikke har formået at planlægge mig ud af rent madmæssigt.

I den kommende uge vil jeg skære yderligere ned på kulhydraterne og op for MUFA-mad i et forsøg på at spise mavefedtet væk. I denne uge har jeg rigtigt nok skåret betragteligt ned på dem i forhold til min normale kost, men som madoversigten viser, er der flere steder, hvor de sagtens vil kunne streges over - og erstattes med MUFA-mad. Jeg kommer dog næppe til at opleve et vægtfald så længe jeg ikke spiser mindre (kalorier) eller skruer op for træningen, men lige for nu, har jeg valgt at "glemme" vægten og fokusere på kosten. Ja, vægten bliver introduceret igen, når jeg føler overskud til det, men jeg orker ikke at presse mig selv alt for meget som tingene er lige nu. Det bliver et garanteret nederlag.

En lærerig detalje fra ugen
Jeg er blevet super glad for at spise æg (og skyr) og morgenen. Det ligger en fantastisk bund, og jeg er slet ikke lige så sulten før frokost, som jeg normalt er. Det har faktisk også betydet, at jeg har spist frokost et sted mellem en halv og en hel time senere end jeg normalt gør. Så det med at spise en masse protein og ingen kulhydrater til morgenmaden vil jeg uden tvivl holde fast i fremover.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar