Sider

lørdag den 3. august 2013

Fejringer og hverdag i ferielivet

Først et forsinket tillykke til alle jer, der er kommet ind på jeres drømmeuddannelse! Personligt har jeg kunne fejre, at både min kæreste og min søster er kommet igennem nåleøjet på henholdsvis kunsthistorie og bioteknologi. Min kæreste og jeg fejrede tillykke-brevet med god mad og et godt glas vin. Det ser lidt brunt ud (hurra), men godt smagte det!



Jeg har også fået lavet en god omelet, omend den var lidt simpel - bare æg og lidt fløde, that's it. Mmm, det var en god morgenmad. Det er nok noget af det, jeg  elsker mest ved at have ferie. At have tid til at lave noget simpelt og lækkert mad fra morgenstunden.



Og så er der faktisk også sket noget sjovt! Jeg har fået klippet håret af.... Ej, bare rolig. Det har jeg ikke. Jeg har kun fået klippet 10-15 cm. af, men da jeg det meste af mit liv har haft den længde jeg har nu eller kortere, så er min nye frisure ikke kort i min optik. MEN jeg er i hvert fald glad for det!!

Før frisørbesøget...
Efter frisørbesøget...

I torsdags mødtes jeg med en veninde for at tøsesladre over en gang mad. Ja, min ferie er vist lidt præget af at spise... haha. Vi endte på Luna's Diner, hvor jeg fik en virkelig smagfuld, cremet og kulhydratrig pastaret og dertil en hjemmelavet passions-isthe. Et rigtigt syndemåltid, men det var godt! Efterfølgende fik vi et par cocktails eller fem på Absurt. Hold nu op, de var superb (det er simpelthen et genialt ord - superb: det er særligt, specielt, anderledes... og gammeldags, gotta love it). Det er endnu en grund til, at jeg elsker at have ferie. At kunne gøre hvad man vil, når man vil. Og drikke cocktails til klokken 2.30 om natten på en torsdag.




Jeg har også været hele min tøsefilmssamling igennem. Der er ikke SÅ mange film i den, kun de gode klassikere: Pretty Woman, Notting Hill, You've Got Mail .. ja, og så en 5-7 stykker mere. Jeg tror tidligere, at jeg har sagt, at jeg ikke er filmtypen. Og det er jeg virkelig heller ikke. Men tøsefilm har jeg nu altid haft lidt lettere ved at tage mig sammen til at få set. Lige i dette øjeblik sidder jeg og ser Coyote Ugly - den vækker altså teenageminder.

I må have en dejlig lørdag! :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar