Sider

tirsdag den 13. august 2013

Sund moussaka og en omgang shopping

Jeg har haft endnu en lækker feriedag. Jeg mødtes til en omgang frokost med min kæreste, og jeg fik en lækker og usund burger! Det lykkedes mig, at få ham lokket med mig på en lille shoppetur. Jeg må indrømme, at han var meget tålmodig, mens jeg gik rundt og kiggede, prøvede, kiggede lidt mere, prøvede endnu mere, skulle have hjælp til beslutninger (hvor jeg udelukkende fik diplomatiske svar, der var ganske ubrugelige ... hvor er det egentlig, at mænd lærer det henne??) og så lige skulle have en kiggetur mere rundt i butikken. Jeg endte med at komme hjem med en del. Tre (!) par sko, en nederdel, en t-shirt, en blazer, en lækker bluse og sådan lidt af hvert ellers. JEG ER EN GLAD PIGE!

Jeg har også lavet et andet lækkert fund i dag - en bailey cream the. Hold nu op den er god. Købte den i Føtex fyld-selv-the. Den er lige mig. Den er blød og blid i smagen på sådan en vildt nice måde... Tror dog det er sådan en the man enten elsker eller hader, for den er godt nok en smule speciel.

Her til aften har jeg lavet en omgang moussaka - i to versioner. En med aubergine til mig og en med kartofler til kæresten, som ikke har noget imod en ordentlig gang stivelse, haha.

Moussaka
Der er beregnet til aftensmad til to personer til to dage, men der er nok også til en gang frokost med den mængde...


Billedet blev lidt blitzet - men her er det ene fad moussaka! :-)

Opskriften er som følger til et fad med aubergine og et med kartofler

Ingredienser
1 aubergine
Ca. 5 kartofler
2 tsk olie
1 stort fintsnittet løg
450 - 500 g. hakket oksekød
3 gulerødder, revet
1 dåse hakkede tomater
1 stor dåse tomatpuré
Evt. et lille skvat fløde
Evt. ½ dl vand
½ l mornaysauce (kan købes eller laves selv)
1 pose revet ost, fx rød cheddar
1-2 poser frisk mozarella (ikke revet)
Basilikum, oregano, paprika og muskatnød
Salt og peber

How to do it..

Skær kartofler og aubergine i skiver og læg dem i hvert sit fad.

Steg løget klart i olien og tilføj det hakkede oksekød. Steg lidt og tilsæt herefter gulerødder, hakkede tomater, tomatpuré og krydderier. Lad det simre lidt og tilsæt vand og fløde, hvis sovsen ikke er flydende nok. Når det hele har simret i 5-10 minutter hældes kødsovsen over kartofler/auberginer. Det toppes med mornaysauce og herefter revet ost og mozarella. Moussaken skal have ca. 40 minutter i ovnen ved 200 grader varmluft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar