Sider

lørdag den 24. august 2013

Tidstanker

Den sidste hele ferieuge starter på mandag - synes godt nok at tiden er fløjet afsted... Lige nu sidder jeg og undres over, hvad det egentlig liiige er jeg har fået dagene til at gå med. Afslapning og hyggelige oplevelser, ja. Men altså. Det er godt nok gået stærkt!!

Når jeg sidder og skriver løs om, hvor stærkt tiden er gået, kommer jeg også til at tænke på, at det snart er et halvt år siden, at jeg begyndte at omlægge min livsstil. Det lyder sørme fornemt "livstilsomlægning". Det gør det virkeligt. Men hold nu op altså. Jeg er jo langt fra i mål. Har fået fjernet nogle af de små, flabede, mega irriterende dårlige vaner. Erstattet nogle af disse med bedre vaner. Og genimplementeret visse af de små... flabede... mega irriterende.. dårlige vaner. 

Måske bliver jeg en dag en af disse superhelte, der kan totalsmadre de små ondskabsfulde monstre. De monstre, som i dette tilfælde er dårlige vaner og slik og chips og kage og motionshad og... Men indtil da fortsætter det hårde arbejde vist! 

Jeg har i høj grad overvejet, at prøve det med at lægge en madplan igen. Denne gang dog kun for aftensmåltiderne. Det burde da kunne lade sig gøre altså! Andre kan finde ud af at gøre det, så det kan jeg også. Det er i hvert fald et forsøg værd. Måske slipper jeg derved for at handle træt og irriteret sidst på dagen. Den tid på dagen, hvor min krop samtidig skriger højlydt, når jeg går gennem slikreolerne ved kasseområdet, mens jeg meget pædagogisk gentager for mig selv: "Nej, ikke nu søde ven. Det går slet ikke med al det slik. Seeee, der ligger en pose gulerødder i kurven. Sådan en kan du få, når du kommer hjem".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar