Sider

onsdag den 27. marts 2013

Super motionisten

Jep, det er mig .. eller det er i hvert fald lige ved .. eller .. OKAY!! Det var meningen, at jeg skulle have været blæret i dag. Mine forældre er de heldige ejere af et løbebånd, og i dag var det meningen, at jeg skulle straffe det godt og grundigt. Vildt overskudsagtig besluttede jeg mig for at gå hjem til mine forældre i solskinnet. Det er en ca. 20 minutters gåtur, og det er ikke første gang jeg har taget den. Det er ikke den mest inspirerende tur eftersom den primært foregår ad en lang og trafikkeret vej, men hallo! Det var da en god opvarmer til den senere løbetur. Jaja, der var jeg endnu virkelig sej!

Meeeeen - min løbetur, der mest foregik i gang, endte med at vare 10 minutter. Så havde jeg fået nok, og min mave rumlede af sult. Tror jeg skal sørge for at spise lidt mere inden jeg påbegynder ekstreme motionsformer. Var ellers overbevist om, at jeg havde fået nok at spise - sund morgenmad, sund frokost og sundt mellemmåltid .. og endnu et lidt mindre sundt et af slagsene bestående af yoghurt og noget ymerdrys. Må nok bare indse, at min krop skal have lidt tid til at vænne sig til de markant mindre sukkermængder!

Desværre har jeg fået spist lidt for meget aftensmad, så føler mig godt proppet. Årsagen var ganske enkel: mors mad er nu engang godt! Især når det er noget af min yndlingsmad, ungarsk gullaschsuppe lavet ud fra familiens opskrift. Det går man aldrig galt i byen med. LESSON LEARNED! Mindre mængder er svære at overholde, når man er ved at dø af sult - og når det bliver skovlet ned, når man jo ikke at mærke, at man er mæt!

Nyt mantra: "Spis langsommere, Julie. Langsommere. Læg bestikket. Tygge, tygge, tygge. Vent lidt. Tag bestikket op. Ny bid. Læg bestikket. Tygge tygge tygge. Langsomt. Langsomt. Langsomt."


Ville lige dele mit sunde mellemmåltid og min frokost med Jer:




           
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar