Sider

lørdag den 30. marts 2013

En god lørdag

Jeg har været SÅ blæret i dag. Morgenen startede med et sundt måltid bestående af æblebåde, gulerødder og lidt mandler. Bliver det bedre? Man skulle ikke tro det, meeen..

Der har jo været det, de kloge kalder helligdage – og som jeg kalder ferietid! Eftersom jeg åbenbart befinder mig langt ude på landet, har butikkerne haft lukket de sidste dage. Køleskabet var af den grund efterhånden godt tomt. Missionen stod derfor på bekrigelse af den sultende, tørstende menneskemængde der, ligesom jeg selv, havde fået den tanke at smutte forbi Føtex. Sammen med min søster, stod den derfor på en hektisk tur hvor det der med at skubbe åbenbart var en sport. Folk, der var smarte nok til at have snuppet en vogn, bevægede sig målrettet ned gennem gangene, fast besluttet på ikke at vige til side for andre. Hvem er kyllingen? Hvem hopper først til side? … jah, det blev vist nok mig. Damn.

SUK, det lykkedes dog at få samlet en god mængde madvarer, så jeg kan overleve de næste par lukkedage. Mit køleskab får mig virkelig til at se sund ud!

Resten af dagen gik med søsterhygge med en masse sunde elementer involveret. Aftensmaden bestod af vietnamesiske forårsruller. Det kan helt klar anbefales. Det smagte super godt, og så var det både sjovt og hyggeligt at lave.

Til vores aftenfilm skulle der selvfølgelig snackes. Også det blev klaret i god stil. En masse sund frugt og lidt mandel/rosin-blanding. Sund slik behøver altså ikke at være kedeligt!
Kan godt mærke, at jeg virkelig har brugt for noget motivation for at holde mig kørende. Derfor har jeg lavet en positiv liste.

Positive ting:

Tænker ikke på slik 24/7 – har ikke savnet slik mens jeg har været i gang

Føler mig mere mæt – oplever ikke pludselig og voldsom sult
Har mere energi – måske er det fordi jeg sover mere pga. ferien, men måske er det den sunde kost!

Jeg ved at det er godt for mig – og det smager jo godt!

Dagens billeder






Ingen kommentarer:

Send en kommentar