Sider

onsdag den 18. december 2013

Fuldkornswrap med varmrøget laks og sprødt fyld

I går var en af de dage hvor alt bare går galt, og man efter en lang dag kommer hjem og tænker, at det havde været bedst, hvis benene aldrig var blevet svunget ud over sengekanten. Jeg vil skåne jer for de triste detaljer, for de har potentiale til at være humørdræbere. Men i hvert fald syntes jeg, at jeg fortjente noget lækkert mad, på trods af at humøret på ingen måde var til at stå og bikse et gourmetmåltid sammen. Mere eller mindre idéforladt stod jeg derfor i Føtex og kiggede på udvalget uden på nogen måde at blive inspireret. Endte dog alligevel med en idé: Fuldkornswrap med varmrøget laks og lækre sprøde grøntsager. Og da det endte som en succes vil jeg da lige dele opskriften med jer.



Ingredienser - 2 wraps
2 fuldkornstortillas (hvis du er overskudsagtig kan de laves selv)
50-75 g philidelphia light
125 g varmrøget laks
4 blade hjertesalat
1 lille gulerod
Ca. 5 cm agurk
3 cherrytomater
Heinz hot chilisauce

Topping
En håndfuld hakkede, ristede valnødder

How to do
Smør philidelphia ud på begge tortillas. Fordel salatbladende, skær gulerod, agurk og tomater i tynde skiver og læg dem oven på salaten. Fordel herefter den varmrøget laks og fordel en smule chilisauce over. Top med ristede valnødder.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar