Sider

tirsdag den 17. juni 2014

Mandelgrød

I morgen skal jeg til eksamen i Skatteret, og det betyder naturligvis, at der skal læses. Jeg har fået fri fra arbejde, så jeg kan koncentrere mig om at blive klar til i morgen. En hel dags læsning skal naturligvis skydes i gang med en god og mættende morgenmad, der giver god energi til hjernen. Denne grød gør sig godt på en MUFA-diæt, og er mit bud på en mættende morgengrød lavet med inspiration fra den kokosgrød mange LCHF’ere spiser.


Ingredienser – 1 portion
2 æg
1 dl kokosmælk i dåse eller Santa Maria Extra Creamy kokosmælk
2 1/2 – 3 spsk mandel mel (jeg bruger den fra Funktionel Mad)
1/4 tsk vanlijepulver
1/4 tsk mandelaroma (kan udelades)
1 - 2 spsk hassenøddeolie eller anden MUFA venlig olie

Toppings
Kanel
Kakaonibs
1 tsk mandelsmør

Sådan
Pisk æg og det tykke fra kokosmælken godt sammen i en kasserolle. Tilsæt herefter de øvrige ingredienser og pisk indtil klumperne er væk. Grøden skal nu varmes op på lav varme. Pisk ofte, da grøden nemt brænder på. Når grøden får den ønskede tykkelse, tages den af varmen og serveres med de ønskede toppings.


Efter sådan en portion er jeg helt klar til en lang dag med paragraffer. Wish me luck tomorrow, ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar