Sider

lørdag den 14. december 2013

En ny retning

Lige om lidt hedder det 2014. Og et nyt år kræver et nyt fokus. Som det måske efterhånden er tydeligt, har bloggen længe lidt under mit manglende engagement i forhold til at opdatere den. Dette skyldes primært at hele kostshowet ikke rigtigt har det store fokus i mit liv, som tingene er lige nu. Og hold nu op, hvor er det befriende ikke at få dårlig samvittighed fordi der ryger lidt usundt (fedt og andet) indenbords. Vægten er blevet stabil og jeg har lært, hvordan jeg undgår at min mave bliver oppustet til en størrelse dobbelt det normale - hvad jeg kan spise (læs: som egentlig er alt) og vigtigst af alt i hvilke mængder.

En stor del af denne forandring skyldes nok også, at jeg ikke længere kompenserer for utilfredshed, usikkerhed og irritation ved at spise. Efter at jeg har skiftet job, er det gået op for mig, hvor påvirket jeg var ved ikke at lave det, der egentlig interesserede mig. Og ved ikke at kunne leve op til de forventninger og krav som andre og jeg selv satte til mig. Ærligt talt, jeg var blevet den mest nederen person, man kan forestille sig. Jeg var sur, trist, irritabel, grinte aldrig og kunne slet ikke se det sjove i noget som helst. Jeg var egentlig aldrig rigtig glad. Det vidste jeg ikke på daværende tidspunkt, men set i bakspejlet var det lige præcis sådan jeg havde det. Jeg var træt, havde intet overskud og var syg flere gange om måneden. Ja, og ærligt talt - jeg var et ulideligt bekendtskab i det sidste halvandet år inden jeg skiftede retning. 


I dag ser jeg det meste i et positivt lys. Jeg er glad, nyder livet og har det bare  godt. I de sidste 5 måneder har jeg ligget syg én gang, hvilket må siges at være helt utroligt, taget min sygdomshistorik i betragtning. Se, dét er fantastisk! Og ja, jeg griner faktisk igen!

En ny retning for bloggen er derfor en naturlig drejning. Fremover vil fokus stadig være på mad, men det bliver ikke med en sundhedsfreaks øjne. Og derudover vil det blive min egen lille dagbog med dagligdagens små episoder.

Jeg håber at I stadig vil læse med - på trods af dette nye fokus.

Et lille PS: Tak til alle dem i mit, som har holdt ved på trods af, at jeg har været ganske umulig, negativ og overhovedet ikke et sjovt bekendtskab i den periode. Jeg elsker jer!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar