Sider

søndag den 1. september 2013

Hej efterår

Så blev det efterår - og det er vejret vist helt på det rene med. Blæst og regn og kuldegrader i min lejlighed. Jeg har puttet mig under mit hjemmestrikke oversizetæppe, som min mor har lavet til mig og sender varme tanker i hendes rentning, mens jeg hygger med det nyeste Woman-blad, som endnu engang er havnet i min postkasse. Så helt dårligt er sådan en regnvejrssøndag altså ikke. Slet ikke når man som mig er vild med de skiftende årstider. Når det har været varmt i sommerens løb, længes jeg efter de røde og orange farver og duften af efterår. Når det har regnet længe nok, kan jeg ikke vente til den første frostklare aften, hvor kulden virkelig bider i kinderne. Og i december og januar er min største glæde, når store, hvide snefnug daler ned fra himlen og dækker min verden ind i, hvad der ligner, et fint vattæppe. I februar begynder jeg at længes mod solskin og varme, og ærligt talt er jeg slet ikke fan af marts måned, som i min optik burde tages ud af vores kalender. Men når april nærmer sig bliver jeg ligesom et lille barn, der på ingen måde kan vente til juleaften. Jeg ser sådan frem til den første fulgekvidder og de første solskinstråler. Og når det vekslende forårsvejr er blevet for meget for mig, glæder jeg mig sådan til at finde mit sommertøj frem fra gemmerne. Mærke varmen, ikke behøves at tænke på overtøj. Kunne tage en lille morfar i skyggen i mine forældres have. Og så begynder længslen efter efteråret igen... Jeps, jeg tror ikke jeg ville fungere i en verdensdel uden de skiftende årstider. For jeg elsker dem!

Nå, men på trods af at jeg har ventet på efterårets tilbagevenden gennem de seneste uger, har jeg det alligevel bedst med at sidde indenfor og kigge ud. Men jeg overvejer nu alligevel at kæmpe mig ud og trodse vejrgudernes dårlige humør. Årsagen er ganske simpel; jeg har sådan lyst til en god, varm suppe. Eller i hvert fald noget varmt og godt efterårsagtig mad. Mon ikke jeg får taget mig sammen?


Indtil da vil jeg sidde og glæde mig til, at min verden snart ser sådan her ud igen.



... jeg kan næsten ikke vente!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar