Sider

torsdag den 8. august 2013

Havregrynskager i sund version


I går aftes fik jeg pludselig lyst til noget sødt. Tankerne sværmede om jordbærtærter og lagkage, åååh, en othellolagkage havde gjort godt. Om Djunglevrål og Piratos. Om chokolade med kokosflager og Toffifees. Jeg kunne blive ved. Der skulle bare noget sødt indenbords. Jeg faldt dog ikke i - sådan rigtigt i hvert fald. Jeg lavede mig nemlig nogle sunde havregrynskager inspireret af denne opskrift fundet på JulieKarlasKøkken, hvor der hverken er tilsat mel eller sukker. Jeg bevægede mig endda ned for at købe bananer uden at købe slik eller andet usundt med hjem. Jeg så dog nogle tørrede figner, som jeg besluttede skulle i min version af havregrynskagerne i stedet for de tørrede tranebær. Desuden tilføjede jeg en håndfuld grofthakkede mandler og et par tørrede abrikoser. Mmm, de var gode. Jeg lavede nogle ret store kager ud af dem, så der var vel en 10 stykker. Et par af dem blev spist i går aftes. De fungerede også som morgenmaden i dag - og på trods af kulhydraterne mættede de virkelig længe. PERFEKTE. Det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg har lavet dem. Næste gang tror jeg, at jeg vil eksperimentere med noget andet fyldt. Måske en lille smule mørk chokolade, hvis det skal være en rigtig syndig dag. Eller hasselnødder og mandler. I hvert fald er jeg begejstret. De formåede faktisk at stille min lyst til det søde, uden at jeg havde fornemmelsen af at nøjes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar