Sider

fredag den 29. november 2013

Juleglad type!

Jeg elsker jul. Ved egentlig ikke hvor dét kommer fra, for selv om der ikke er nogen i min familie der decideret hader jul, er jeg vist den eneste, der går helt bananas. Men ja, det gør mig bare så glad. Levende lys, den bidende kulde, måske-sneen, glæden, hyggen, den gode mad, det gode juleslik, gløgg og æbleskiver, juletræ, julepynt, gaverne man giver og får, alle traditionerne og alt hvad der ellers hører til. Bedst af alt er julemusikken altså. Når den bliver sat på, så kommer associationerne til alle de før nævnte ting. Og med julemusik går altid bare lidt hurtigere - og alt bliver lidt sjovere. Især oprydning og rengøring. Ding dong dynamolygte, så er det fikset. Sådan føles det i hvert fald.

Min søster synes, at jeg er juletosset... så jeg fik det her fine juletræ tilsendt som mms. Det pryder nu, som baggrundsbillede på min telefon. Yessir. December er her lige om lidt!

Hos mig begynder julen for alvor 1. søndag i advent. Der er traditionen efterhånden blevet, at jeg inviterer mine forældre, min søster og min mormor på gløgg og æbleskiver. Se, dét er hyggeligt. Så kan I forestille jer, hvor meget det irriterede mig, at min lille køkken-ildebrand lige ødelagde det? Heldigvis var min mor så sød at tilbyde, at vi kunne holde det hjemme hos dem i stedet for. Så på søndag går turen der hjem til en eftermiddag med en masse hygge. Jeg glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar