Sider

onsdag den 11. juni 2014

Hasselnøddeskyr

Jeg er udpræget B-menneske. Var det muligt, vendte jeg gerne op på nat og dag, og ifølge min mor, har jeg været sådan siden jeg var spæd. Det betyder også, at det der med at stå op, når vækkeuret ringer kl. 6, ikke er min stærkeste side. Og når man kommer sent ud af sengen, kan det knibe med tid til at få morgenmad.
Den sidste måned, har jeg dog formået at tage mig tid til at spise morgenmad hjemmefra. Nogle morgener er det skyr med en eller anden form for MUFA-topping, mens der andre morgener er æg på menuen.

Jeg er egentlig ganske begejstret for skyr, og med den rette topping mætter den mig fint indtil frokost, måske med en banan eller lidt mandler til mellemmåltid. Hvis jeg er meget sulten til morgen, plejer det dog at være æggene, jeg tyr til. Da skyr i sig selv kan være lidt kedeligt, pimper jeg den gerne med en lækker topping. Nogle morgener er det med mandler, chiafrø og kanel. Lige for tiden er det især hasselnøddeskyren jeg spiser, når der står skyr på menuen.

Ingredienser – 1 portion
250 g skyr

1 tsk hasselnøddeolie
1 spsk hasselnøddesmør

Toppings                                                  
Kakaonibs

Hakkede mandler

Sådan
Bland skyr, hasselnøddeolie og hasselnøddesmør i en skål. Top med kakaonibs og mandler.


Så bliver det næsten ikke hurtigere, at forberede en god morgenmad, vel?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar